Home > οικονομία > Για να θυμόμαστε : Ξενοφών Ζολώτας…..επίκαιρος ( 1 ) για τον προγραμματισμό και τον αναπροσανατολισμό της Ελληνικής Οικονομίας

Για να θυμόμαστε : Ξενοφών Ζολώτας…..επίκαιρος ( 1 ) για τον προγραμματισμό και τον αναπροσανατολισμό της Ελληνικής Οικονομίας

November 26th, 2012 Leave a comment Go to comments

Σε  άρθρο  του  που  δημοσιεύτηκε  στην  εφημερίδα  το  ΒΗΜΑ  της  21/3/1973   με  τίτλο  ””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””  προγραμματισμός  και  αναπροσανατολισμός  της  οικονομίας  ””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””,   ο  ένας  εκ  των  τεσσάρων  σοφών  που  μελέτησαν  το  παγκόσμιο  οικονομικό  και  νομισματικό σύστημα  και  έκαναν  τις  εισηγήσεις  τους  αρμοδίως,  έγραφε  για  την  ελληνική  οικονομία  :

””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””  για  τον  ταχύτερο  αναπροσανατολισμό  της  οικονομίας  προς  την  ορθή  πορεία,   η  οποία  θα  εξασφαλίσει  μακροχρονιώτερη  ανάπτυξη  με  ταχύ  ρυθμό,  ορθολογική  οικονομική  διάρθρωση,  νομισματική  ισορροπία  και  δικαιότερη  διανομή  του  εισοδήματος  απαιτούνται  :  1/  ένα  καλά  θεμελιωμένο  πρόγραμμα  στο  οποίο  θα  έχουν  σταθμιστεί  οι  στόχοι  και  θα  έχουν  επιλεγεί  τα  προσφορώτερα  μέσα  για  την  επίτευξη  τους,  2/  όργανα  στενής  παρακολούθησης  της  εκτέλεσης  του  προγράμματος  και  συντονισμού  των  διάφορων  δραστηριοτήτων.  Τα  όργανα  αυτά  θα  πρέπει  αναλόγως  των  οικονομικών  και  νομισματικών  εξελίξεων  και  των  αδυναμιών  ή  των  παρεκκλίσεων  που  παρουσιάζονται  σε  διάφορους  τομείς  να  υποδεικνύουν  χωρίς  καθυστέρηση  τα  επιβαλλόμενα  μέτρα  για  την  επανόρθωση  των  αποκλίσεων  ή  καθυστερήσεων,  όταν  δε  τούτο  είναι  αναγκαίο  και  την  αναθεώρηση  και  αναπροσαρμογή  του  προγράμματος.  Τούτο  έχει  μέγιστη  σημασία  γιατί  η  διαδικασία  εφαρμογής  του  προγράμματος  είναι  περισσότερο  σημαντική  απο  τη  διαδικασία  σχεδιασμού.  Το  καλύτερο  πρόγραμμα  δεν  θα  συνέβαλε  πολύ  στην  οικονομική  πρόοδο  αν  είχε  την  ατυχία  να  εφαρμοστεί  πλημμελώς.  Τονίζω  τούτο  ιδιαιτέρως  γιατί  στη  χώρα  μας  η  πλημμελής  εκτέλεση  των  προγραμμάτων  και  όχι  η  έλλειψη  καλών  οικονομικών  προγραμμάτων  αποτελεί  την  βασική  αδυναμία  ””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””.

Κανένα  παραπέρα  σχόλιο…………………………………….

 Διαβάστε  :  1/  άρθρο  του  ιδίου  στον  Οικονομικό  Ταχυδρόμο   της  28 /7 / 1966  με  τίτλο  ””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””  η  προγραμματολογία  εμπόδιο  στην  οικονομική  ανάπτυξη  ””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””  και  2/  του  ιδίου  ””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””  Νομισματικές  και  Οικονομικές  Μελέτες  1945 – 1996  ””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””,  εκδ.  Τράπεζας  της  Ελλάδος – Αθήνα  1997-  

Categories: οικονομία Tags:
  1. kdrakos
    November 30th, -0001 at 00:00 | #1

    Τελικά το σχόλιο σου είναι πιό εκτενές απο το ίδιο το post. Σου έχω δώσει τα κλειδιά του blog για να γράψεις ότι θέλεις μόνος σου. Γιατί δεν προχωράς ?@ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΚΟΣΜΙΔΗΣ nn1

  2. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΚΟΣΜΙΔΗΣ
    February 29th, 2012 at 17:37 | #2

    Οι βασικές λειτουργίες του management είναι: Προγραμματισμός, Διεύθυνση, Συντονισμός, Έλεγχος. Ο διαρκής έλεγχος της πορείας εκτέλεσης ενός έργου ή προγράμματος , είναι εκ των ων ουκ άνευ για την επιτυχή και οικονομική περαίωσή του. Ο Διευθύνων λαμβάνει τις πληροφορίες του ελέγχου, και εάν αντιληφθεί ότι υπάρχει απόκλιση από την προγραμματισθείσα πορεία-στόχο με κίνδυνο την μή επιτυχή περαίωση, παίρνει συμπληρωματικά μέτρα , συντονίζοντας και τα διατιθέμενα μέσα, ώστε η πορεία να οδεύσει προς τον στόχο.
    Την θεωρία του ελέγχου την έχει αναγάγει σε κλάδο της μαθηματικής επιστήμης ο Ν. WIENER, ονομάζοντάς την ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ (CYBERNETICS) . Εφαρμόζεται σε όλα τα Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου, και στις επιχειρήσεις και την πολιτική από τους ικανούς manager ή πολιτικούς.
    Παραδείγματα ελέγχου:
    Όταν πετάμε με αεροπλάνο από Αθήνα στην Καβάλα, πάντα στο ίδιο ακριβώς σημείο πάνω από την Λήμνο καταλαβαίνουμε ότι το αεροπλάνο στρίβει προς Θάσο. Τί συμβαίνει; Ο αυτόματος πιλότος, παίρνει το στίγμα του ραδιοφάρου της Λήμνου , που του δείχνει την θέση του, και με βάση τον προγραμματισμό του , στρίβει προς Θάσο. Η διαδικασία λέγεται ανάδραση ή feed back. Αν δεν υπήρχε, ή είχε χαλάσει ο ραδιοφάρος το αεροπλάνο θα συνέχιζε την πορεία του μέσα στην Τουρκία. Σήμερα βέβαια τα συστήματα έχουν εξελιχθεί. Αλλά και στην καθημερινή ζωή υπάρχουν συνεχείς αναδράσεις-έλεγχοι-διορθώσεις. Π.χ Έχω να πάω σε καθορισμένη ώρα σε ένα προορισμό. Έχω υπολογίσει ότι θέλω μία ώρα πορεία. Συναντώ ένα εμπόδιο στο δρόμο που με καθυστερεί για δέκα λεπτά. Κοιτάζω το ρολόϊ μου (έλεγχος) , και προκειμένου να μή καθυστερήσω, επιταχύνω το βήμα μου, ή πατάω γκάζι αν είμαι εποχούμενος.
    Όλα αυτά δεν συμβαίνουν στην πολιτική ζωή της χώρας μας. Ψηφίζονται Νόμοι που δεν εφαρμόζονται και ουδείς νοιάζεται γι” αυτό . Εξαγγέλονται μεγαλεπήβολα σχέδια και οικονομικά προγράμματα , των οποίων την εκτέλεση την αναθέτουν όχι στους ικανούς, αλλά στους ””δικούς”” μας , οι οποίοι έχουν μεσάνυχτα από Διοίκηση και ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ. Ουδείς ενδιαφέρεται για την εκτέλεση της δραστηριότητας. Αποτέλεσμα πλήρης αποτυχία.
    Για την οικτρή οικονομική θέση της Ελλάδας, οι ””έλεγχοι”” προειδοποιούσαν από το 1985. Κανένας όμως πολιτικός δεν έκανε το feed back για την διόρθωση της πορείας . Αυτόματος πιλότος δεν υπήρχε, ή είχε τεθεί εκτός λειτουργίας. Ο κάθε πιλότος -πρωθυπουργός , απολάμβανε το αεροπορικό ταξίδι , ενώ έβλεπε ότι το αεροπλάνο, έμφορτο με τον ελληνικό λαό, είχε σοβαρά αποκλίνει από την πορεία του, βρισκόταν πάνω από αφιλόξενες χώρες, και τα καύσιμα δεν επαρκούσαν . Για να ξεκουραστεί λίγο, έδινε το πηδάλιο στον συγκυβερνήτη- επόμενο πρωθυπουργό, λέγοντάς του ότι η πορεία είναι λανθασμένη , και ότι δεν υπάρχει φιλικό αεροδρόμιο για προσγείωση.
    Το τέλος το γνωρίζουμε όλοι. Το αεροπλάνο συνετρίβη στην Γερμανία η οποία οικοδομεί μεθοδικά το Δ” Ράϊχ. Αυτή τη φορά όχι με την Βέρμαχτ, αλλά με την Ντώϋτσε Μπανκ.
    Και οι ίδιοι πιλότοι και λοιπό προσωπικό του αεροπλάνου, μας ζητούν πάλι να τους παραδόσουμε νέο αεροπλάνο για να πετάξουν.
    Αυτό λέγεται απλά αχρειότης.

  1. No trackbacks yet.